NordFalcken 3 er klar til at overvåge Aarhus Bugt, mens Tall Ship Race er i gang de kommende dage. Med forudsigelser om godt sejler- og badevejr, har båden været rigget til med hjælp fra AI for at falde naturligt ind i træskibsmiljøet.
Selvom NordFalcken ønskede at lægge til inde i Aarhus Havn, er de blevet nødt til at have et beredskab på tilkald. Dog følges træskibene nøje ude på bugten, når de afsejler Aarhus lørdag kl. 13:00, som en del af deres øgede beredskab.
Kilde: NordFalcken